Bestra

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • ورود
  • ثبت نام

ابزارها

تحلیل‌ها در بسترا

در فرآیند تحلیل به روش بسترا، سعی شده است مجموعه ای از انواع تحلیل‌های مختلف که برای تهیه یک سند استراتژی لازم است، تهیه گردد. به عبارتی، متولی تدوین استراتژی سازمان، می تواند با طی کردن این فرآیند، طی مدت کوتاهی به یک سند استراتژی برسید یا سند قبلی را بازبینی و بروز کنید.

بطور خلاصه، این تحلیل‌ها طی سه جلسه انجام می شود: 

  • بررسی وضعیت فعلی شرکت و محیط آن شامل: 
  1. تحلیل محیط کلان 
  2. تحلیل محیط خرد
  3. تحلیل محیط داخل شرکت

در پایان این جلسه، مشارکت کنندگان، حقایقی را از محیط داخل و خارج شرکت بدست آورده‌اند و با استفاده از بینش حاصله، آماده شناسایی و تحلیل فرصت‌ها، تهدید‌ها، قوت‌ها و ضعف‌های سازمان هستند.

  • تهیه SWOT
  1. تحلیل فرصت‌ها، تهدید‌ها، قوت‌ها و ضعف‌های سازمان
  2. رتبه بندی اهمیت هر یک از این فاکتور‌ها

در پایان این جلسه، توانمندی‌های قابل استفاده شرکت برای بهره گیری از فرصت‌های محیطی شناسایی می شوند.

  • ارائه پیشنهادات استراتژی
  1. بحث و گفتگوی کافی و ارائه پیشنهادات استراتژی
  2. اولویت بندی پیشنهادات

در پایان این جلسه، فهرستی از پیشنهادات استراتژی تهیه می گردد که توانمندی‌های داخلی سازمان را به فرصت‌های خارج سازمان پیوند می دهد.

ابزارهای تحلیل در بسترا

  • PESTEL (تحلیل فاکتور های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی، تکنولوژیکی، زیست محیطی و قانونی) به منظور شناسایی عوامل محیط کلان که بر شرکت اثرگذار هستند.
  • ماتریس احتمال اثر به منظور بررسی میزان اثرگذاری و احتمال وقوع هر یک فاکتور های شناسایی شده محیط کلان
  • پنج نیروی پورتر به منظور بررسی قدرت نیروهای اثرگذار بر صنعت و محاسبه پتانسیل سودآوری صنعت
  • سیمای رقابت به منظور بررسی عوامل حیاتی موفقیت و اختلاف سطح دسترسی رقبا و شرکت به آنها 
  • بوم استراتژی به منظور شناسایی عوامل متمایز کننده و موثر بر تصمیم گیری مشتریان و اختلاف سطح ارائه آنها توسط رقبا و شرکت
  • SPACE یا "ارزیابی اقدام و موقعیت استراتژیک" به منظور تعیین جهت گیری کلان شرکت
  • تحلیل ذینفعان به منظور شناسایی و دسته بندی ذینفعان و تعیین رویکرد کلی تعامل با آنها
  • تحلیل SWOT بر اساس ابزارهای تحلیل فوق
  • چارچوب VRIO به منظور دسته بندی و شناسایی مزیت های رقابتی و تقویت تحلیل SWOT
  • تحلیل زنجیره ارزش سازمان به منظور شناسایی بخش های ضعیف و قوی سازمان و تقویت تحلیل SWOT
  • ماتریس داخلی-خارجی به منظور تعیین استراتژی های اصلی سازمان، برآورد میزان بهره وری داخلی و سرعت واکنش به محیط و همچنین رتبه بندی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدید ها
  • چارچوب اولویت بندی ACCEPT به منظور اولویت بندی استراتژی های پیشنهادی بر اساس فاکتور های شش‌گانه (سهولت، هزینه، عوارض اجرا، اثربخشی، مقبولیت، زمان) و کلی

لینک های مفید

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • خدمات
  • شرایط استفاده از خدمات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی

خدمات ما

  • تدوین استراتژی های سازمان
  • مشاوره حضوری و اختصاصی
  • تحلیل موارد کسب و کار
  • .
  • .

تماس با ما

تهران
تلفن: 09356585858
ایمیل: alimohebbimtn@gmail.com

درباره بسترا ..

بسترا یک پلتفرم طراحی و تدوین استراتژی در سطوح کسب و کار و عملیاتی است که به مدیران ارشد سازمان ها، فعالان و مشاوران این حوزه کمک می کند تا فرآیند تدوین استراتژی را مطابق آخرین رویکردهای روز، با مشارکت بالای کارکنان و در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

2025© کپی رایت Bestra