راهنمای ارائه پیشنهادات
معرفی:
این قسمت، شامل پرسشنامه ای برای تجمیع نظرات و پیشنهادات مشارکت کنندگان است. هدف از این قسمت ارائه پیشنهاداتی است که با تکیه بر بینش هایی که تحلیل های قبلی بویژه تحلیل SWOT به ما داده اند و همچنین دانش، مطالعات و تجارب مشارکت کنندگان، پیوندی بین فاکتور های درونی و بیرونی سازمان برقرار کنیم که بهترین جهت گیری، اقدامات، ابتکارات و استراتژی ها از دل آنها بیرون آید.
صفحه مربوطه در سایت:
صفحه " ارائه پیشنهادات "
سطح استفاده:
این قسمت هم برای سطح کسب و کار قابل استفاده است و هم وظیفه ای
زمان استفاده و کاربردها:
- پس از هر بار انجام تحلیل های استراتژیک موجود در سایت
مشارکت کنندگان:
مدیران ارشد سازمان، معاونان و مدیران عملیاتی و هر کسی که قدرت تحلیل کافی و بینش لازم در ارائه پیشنهادهای استراتژیک را دارد
توضیحات:
این قسمت، پیچیدگی خاصی ندارد. نکته مهم این است که تا کنون تحلیل های مختلفی، از محیط کلان گرفته تا محیط داخل سازمان، انجام شده است. بنابراین مشارکت کنندگان باید به این اطلاعات دسترسی کافی داشته باشند و به هر اندازه که کافی می دانید، باید وقت داشته باشند تا با مرور نتایج قبلی، گفتگو و بحث راجع به نقاط قوت، به اشتراک گذاری دانش و تجارب خود، بتوانند بهترین پیشنهادات را ارائه دهند. آنها را تشویق کنید که خود را محدود و مقیّد به استفاده از کلمات و عبارات حوزه استراتژی نکنند و به زبانی ساده آنچه را که فکر می کنند صحیح است بیان کنند. توصیه می شود برای اینکه کار شما در مرحله پالایش ساده تر شود، یک فرمت واحد را برای آنها به صلاحدید خود تعریف کنید. مثلاً، با توجه به قوت الف و تهدیدب، پیشنهاد می شود ...... یا با توجه به موقعیت ذینفع الف و تاکید بالای آن توسط مشارکت کنندگان، پیشنهاد می شود.......
پیش نیاز ها:
- انجام کلیه مراحل قبلی بویژه تحلیل SWOT، و ذینفعان
شیوه نامه:
- پس از انجام پیش نیاز های این تحلیل، مدیران و کارکنانی که مطالعه، دانش و بینش لازم برای تدوین استراتژی را دارند، به جلسه تدوین استراتژی دعوت کنید. (با بسترا، محدودیتی در تعداد مشارکت کنندگان نیست)
- لینک پرسشنامه را برای مشارکت کنندگان ارسال کنید یا از آنها بخواهید صفحه خود را بروزرسانی کنند و تاکید کنید حداقل ارائه 4 پیشنهاد الزامی است
- در صورت نیاز توضیحاتی مطابق این راهنما یا بر اساس دانش و تحقیقات خود در مورد اهمیت این تحلیل به مشارکت کنندگان ارائه دهید.
- به صفحه "ارائه پیشنهادات" برگردید و با کلیک روی گزینه به صفحه خروجی های تحلیل بروید.
- می توانید در زمان تکمیل پرسشنامه ها توسط مشارکت کنندگان، صفحه نتایج را بروزرسانی کنید و تعداد مشارکت کنندگان و آخرین وضعیت نتایج را مشاهده کنید.
- پس از تکمیل، به کمک تیم خبره، نظرات را پالایش کنید و پیشنهادات استراتژی را از دل آنها بیرون بکشید (حتماً راهنمای پالایش را ملاحظه کنید).
- پس از پایان پاسخگویی، پرسشنامه را غیرفعال کنید.
اکنون لیستی از نظرات، راهکارها، پیشنهادات و ابتکارات را در اختیار دارید نشان دهنده مجموعه استراتژی های سازمان شماست.